لیست خرید جذاب اوسمار برای ۵ پست | ۲ لژیونر و ۴ ستاره داخلی در فهرست پرسپولیس

لیست خرید جذاب اوسمار برای ۵ پست | ۲ لژیونر و ۴ ستاره داخلی در فهرست پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس بعد از دو روز وقفه از روز گذشته دور جدید تمریناتش را در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کرد تا خود را برای دیدار با استقلال خو

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس بعد از دو روز وقفه از روز گذشته دور جدید تمریناتش را در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کرد تا خود را برای دیدار با استقلال خوزستان آماده کند که قرار است روز اول خرداد ماه برگزار شود. اوسمار و شاگردانش امیدوار بودند فولاد بتواند در تهران از استقلال امتیاز بگیرد اما این اتفاق رخ نداد تا رقابت بین سرخابی‌ها در بالای جدول همچنان ادامه داشته باشد. شاید در هیچ فصل استقلال و پرسپولیس تا این حد نزدیک به هم برای قهرمانی رقابت نزدیکی نداشتند. اما در این گزارش بد ندیدم به لیست خرید اوسمار بپردازیم؛ مربی‌ برزیلی که برای حضور پرقدرت تیمش در لیگ نخبگان آسیا برنامه دارد و به‌دنبال این است تیمی کامل و به اصلاح فوتبالی‌ها بالانس را راهی مسابقات کند.

جذب رقیب مطمئن برای بیرانوند
پرسپولیس در فصلی که رو به اتمام است در چند مقطع برای جذب دروازه‌بان باتجربه جهت رقابت با علیرضا بیرانوند اقدام کرد که درنهایت این اتفاق عملی نشد. در تابستان نیز یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت احمد گوهری را به آلومینیوم اراک قرض دهد بلکه بتواند یک گلر برزیلی جوان و زیر ۲۳ سال به خدمت بگیرد که با مخالفت مدیریت باشگاهش در این زمینه مواجه شد. در نقل و انتقالات زمستانی نیز اوسمار خواهان جذب دروازه‌بان شد و حتی باشگاه پرسپولیس با ایجنت رشید مظاهری هم مذاکراتی داشت که درنهایت بیرانوند به این انتقال رضایت نداد. جالب اینکه بیرانوند خودش چند گزینه را به باشگاه معرفی کرد که آنها با مشکل رضایتنامه مواجه بودند. به هر شکل پرسپولیس درطول فصل مجبور شد در چند بازی به امیررضا رفیعی اعتماد کند. دروازه‌بانی که عملکرد قابل‌قبولی داشت اما در آخرین حضورش در ترکیب سرخپوشان- که در بازی با آلومینیوم در جام حذفی بود- نتوانست کمکی به عدم حذف تیمش کند. مخصوصا در ضربات پنالتی که هواداران تیمش را حسابی ناامید کرد. در همین راستا اوسمار جذب یک دروازه‌بان میدان‌دیده و باتجربه را در اولویت‌های تیمش قرار داده است. به گزینه‌های مدنظر او برای این پست در گزارش‌های آینده خواهیم پرداخت.

جذب یک مدافع چپ
پرسپولیس در نیم‌فصل اول از کمبود یک مدافع چپ تخصصی رنج برد و علی نعمتی با وجود تلاش زیادی که کرد نتوانست در این پست به بازیکنی مطمئن در کارهای تدافعی و هجومی تبدیل شود. به همین خاطر پرسپولیس در نیم‌فصل عبدالکریم حسن را به خدمت گرفت. بازیکنی که رفته‌رفته در ترکیب سرخپوشان جا افتاد و درحال‌حاضر به یک بازیکن تقریبا مطمئن در ترکیب تیمش تبدیل شده است. هرچند او هنوز با روزهای خوبش در السد فاصله دارد اما اوسمار برای این پست به‌دنبال یک مدافع جوان و زیر ۲۳ سال است که بتواند از او در برنامه‌های تاکتیکی‌اش بهره ببرد. ضمن اینکه عبدالکریم به یک رقیب مطمئن و همسطح خودش نیاز دارد. همان‌طور که قبلا خبر داده بودیم یونس اکبرپور، مدافع چپ آلومینیوم یکی از گزینه‌های مدنظر اوسمار برای تقویت تیمش در جناح چپ است. بازیکنی که گل‌محمدی هم در نیم فصل او را در لیست خرید تیمش قرار داده بود.

حنانوف یا یک مدافع راست دیگر
سرمربی پرسپولیس خیلی‌خوب می‌داند که داشتن مدافعان کناری آماده و دونده و درعین‌حال موفق در ارسال‌ها چقدر برای تیمش ضروری است. سرخپوشان در سمت راست خط دفاع دانیال اسماعیل‌فر را دارند؛ بازیکنی که در نیم فصل اول مخصوصا در لیگ قهرمانان روزهای خوبی را نداشت اما در نیم‌فصل دوم شرایطش بهتر شد. با وجود او، اوسمار همچنان به‌دنبال یک مدافع راست ایده‌آل برای تیمش است. یکی از گزینه‌های مدنظر وی رامین رضاییان است که خیلی در بین بازیکنان و برخی مربیان پرسپولیس محبوب نیست و این مساله احتمال بازگشت او به جمع سرخپوشان را به حداقل می‌رساند. وحدت حنانوف یکی از گزینه‌های اوسمار برای تمدید قرارداد است اما او همچنان به‌دنبال یک بازیکن بهتر از او برای این پست است. بازیکنی که شاید خارجی باشد. ناگفته نماند که صادق محرمی هم در صورت تمایل به بازگشت به فوتبال ایران می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی پرسپولیس باشد.

بررسی وضعیت عزت‌اللهی و نوراللهی
یکی از بازیکنانی که اوسمار دوست نداشت او را در نیم فصل از دست بدهد میلاد سرلک بود. بازیکنی که در ترکیب سرخپوشان خیلی خوب جا افتاده بود و به نوعی کاملا تاکتیک پذیر بود. اگرچه محمد خدابنده لو جایگزین او شد اما این بازیکن بیشتر توانایی هجومی دارد تا قدرت دوندگی و جنگندگی بالا. در حقیقت اوسمار هافبکی را می‌خواهد که غیر از توانایی بالای بازیسازی دونده و جنگنده باشد که بتواند به نوعی میدان داری کند. سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی بازیکنانی هستند که پرسپولیس در تابستان وضعیت آنها را برای بازگشت به فوتبال ایران بررسی خواهد کرد. ضمن اینکه اوسمار گزینه خارجی هم برای این پست مدنظر دارد.

جذب مهاجم بلندقامت؛ مهم‌ترین خواسته اوسمار
اما در خط حمله پرسپولیس همچنان اوسمار به‌دنبال این است خرید عالی در تابستان برای پرسپولیس داشته باشد. او قبل از هر چیز منتظر است که ببیند باشگاه پرسپولیس بازیکنی با چه مبلغی را می‌تواند در خط حمله جذب کند. البته اوسمار هم مانند یحیی روی شهریار مغانلو نظر کاملا مساعدی برای تقویت خط حمله تیمش دارد. حتی رضا اسدی هم بازیکنی است که او برای پست مهاجم نوک تیمش می‌پسندد. از این جهت که هر دو قدرت بدنی بالا و توانایی خوبی هم در سرزنی دارند. دقیقا بازیکنی که اوسمار برای خط حمله می‌خواهد باید این دو خصوصیات مهم را داشته باشند. در این میان علی علیپور به بازگشت به پرسپولیس تمایل دارد اما جزء اولویت‌های اوسمار نیست. ناگفته نماند اوسمار خواهان حفظ عیسی آل‌کثیر هم هست؛ بازیکنی که قراردادش با پرسپولیس به‌زودی به پایان می‌رسد و برای ماندن در این باشگاه باید دید از نظر مالی به توافق خواهد رسید یا نه. سرمربی برزیلی پرسپولیس در زمستان در نظر داشت ویلن موتا، مهاجم برزیلی بانکوک یونایتد تایلند را به خدمت بگیرد که درویش با این مساله مخالفت کرد؛ بازیکنی که هنوز هم در لیست خرید اوسمار است و می‌تواند یکی از گزینه‌های پرسپولیس برای تقویت خط حمله‌اش باشد.

جذب چند بازیکن زیر ۲۳ سال
اوسمار تعدادی از بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال لیگ برتری را هم مدنظر دارد که قبلا هم نام آنها را به باشگاه پرسپولیس داده تا برای جذب این نفرات اقدام کنند. مهدی گودرزی، محمدحسین اسلامی و... از جمله این بازیکنان بودند که احتمالا پرسپولیس در تابستان هم برای جذب آنها اقدام خواهد کرد. ضمن اینکه چند بازیکن از تیم‌های پایه پرسپولیس هستند که در تمرینات بزرگسالان این تیم هم شرکت داشته و تا حدی نظر اوسمار را جلب کرده‌اند.